هر آنچه باید در مورد جراحی بینی استخوانی بدانید

امروزه جراحی های زیبایی یکی از رایج ترین و پر طرفدارترین عمل ها در سطح جهان است و جراحی بینی یکی از شایع ترین آنهاست. احساس زیبا دیده شدن، حس خاصی است که می تواند برای بسیاری از ما یک تجربه منحصر بفرد محسوب شود، حس بی نظیری که امکان دیدن نسخه ای زیباتر از چهره مان را برایمان فراهم می کند، حس جذاب و شگفت انگیزی که رنگ و بویی تازه به زندگی مان می دهد و به ما کمک می کند تا به زیبایی های دلخواه مان تا حدودی دخل و تصرف داشته باشیم. ارتباط مستقیم زیبایی و اعتماد به نفس در تحقیقات علمی نیز به اثبات رسیده است. اگر بینی استخوانی دارید و بدشکلی های این نوع بینی از قبیل قوز خصوصاً از نمای نیمرخ برایتان آزار دهنده است و به شدت باعث احساس ضعف در اعتماد به نفس در شما می شود، جراحی بینی استخوانی راه حل مشکل شماست. درست است که همه زیبایی های انسان در زیبایی های ظاهری خلاصه نمی شود ولی همین تاثیرات خارجی نیز فرصت های خوبی را به ما می دهد تا کتاب زندگی مان را دوباره بیافرینیم.

ویژگی های بینی استخوانی

بینی استخوانی به آندسته از بینی هایی اطلاق می شود که در بخش های پایینی بینی دارای پوست نازکی هستند. در واقع ضخامت پوست تعیین می کند که آیا بینی شما استخوانی است یا گوشتی. بارزترین ویژگی این نوع بینی ها، قوز روی پل بینی می باشد که ظاهری بسیار زمخت را بوجود آورده و شکلی نا متقارن را در صورت ایجاد می کند. این قوز خصوصاً از نمای نیمرخ، تصویری بسیار ناخوشایند داشته و باعث ایجاد نارضایتی فرد از چهره اش می شود و اعتماد به نفس او را به شدت تحت تاثیرات منفی خود قرار می دهد.

چه کسانی برای جراحی بینی استخوانی داوطلب مناسبی هستند ؟

همانطور که میدانید برای انجام جراحی بینی باید بستر آن فراهم باشد. در خصوص عمل بینی استخوانی شرایط شماست که تعیین می کند زمینه لازم برای انجام جراحی فراهم است یا خیر. شما به‌عنوان یک داوطلب خوب برای جراحی بینی استخوانی در وهله اول می‌بایست رشد بینی‌تان به پایان رسیده باشد؛ در واقع منظور این است که دوره بلوغ را پشت سر گذاشته باشید.

در کنار شرایط سنی، وضعیت سلامتی‌تان هم باید مساعد باشد؛ یعنی به بیماری خاص و سختی مبتلا نباشید. البته در این شرایط مشاوره با متخصصی که تحت‌نظر او درمان می‌شوید، الزامی است. علاوه بر اینکه به لحاظ جسمانی آمادگی لازم را به دست می‌آورید، می‌بایست از نظر روانی هم به آمادگی لازم برسید.

منظورمان این است که جراحی کردن بینی استخوانی‌تان صرفاً به خواست و میل شما باشد نه از سر حرف دیگران. همچنین رسیدن به بلوغ فکری پیش از انجام جراحی، دید شما را نسبت به نتایج و خواسته‌هایتان از عمل بینی استخوانی واقع‌بینانه می‌کند.

انتخاب جراح برای جراحی بینی استخوانی در تهران

اگر برای رفع ایرادات بینی استخوانی تان برنامه ریزی کرده اید قطعاً دوست دارید نتیجه ای بی نظیر از عمل بینی استخوانی عایدتان شود. پس لازم است در مرحله انتخاب یک جراح ماهر و صاحب تجربه که تعداد بسیار زیادی جراحی بینی استخوانی موفقیت آمیز انجام داده است را انتخاب کنید. با مد نظر قرار دادن فاکتورهای زیر می توانید در مسیر انتخاب بهترین جراح بینی ، با موفقیت بیشتری قدم بردارید.

  • پزشکی را انتخاب کنید که تعداد زیادی عمل زیبایی روی بینی های استخوانی انجام داده و نتایج درخشانی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.
  • جراحی را انتخاب کنید که سلامت و ایمنی بیمار، اولویت شماره یک برای اوست و به موجب آن جراحی را در مرکز درمانی انجام می دهد که به جدید ترین و به روز ترین تکنولوژی ها و امکانات و پروتکل های ایمنی و بهداشتی مجهز است.
  • دکتری را انتخاب کنید که صبورانه گوش شنوا برای دغدغه های شما در خصوص جراحی بینی استخوانی و موارد مربوط به آن است و یک جلسه پرسش و پاسخ کامل را در طول فاز مشاوره برگزار کرده و یک طرح درمان کامل و سفارشی را برای هر بیمار خود ترسیم می کند.
  • جراحی را انتخاب کنید که تا زمان رسیدن به نتیجه نهایی، همراه شماست و با توصیه های سازنده خود، شما را در دستیابی به ثمر بخش ترین نتیجه، یاری می کند.
  • حتماً گالری عکس های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی پزشک بالقوه تان را مشاهده کنید. این عکس ها ایده خوبی را در خصوص سبک کار و سلیقه جراح به شما ارائه می دهد.

هر قدر در فاز انتخاب جراح برای جراحی بینی استخوانی در تهران با حساسیت و وسواس بیشتری عمل کنید، قطعاً می توانید فاصله تان را با نقطه تضمین موفقیت کمتر کنید.

مشاهده نتیجه جراحی بینی استخوانی توسط بهترین جراح بینی

تاثیر پوست در جراحی بینی استخوانی

در جراحی بینی استخوانی، نقش حیاتی پوست در دستیابی به نتایج مطلوب بسیار چشم‌گیر است. جراحان بینی استخوانی، با تغییر ساختارهای پایه بینی از جمله غضروف و استخوان، به هدف بهبود شکل ظاهری زیباجویان می‌پردازند. انعطاف پذیری، ضخامت، و شرایط کلی پوست در زمان برنامه‌ریزی درمانی به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

در صورتی که جراح تشخیص دهد ضخامت پوست به نحوی است که ممکن است بر نتیجه جراحی تأثیر گذار باشد، به انجام تکنیک‌هایی برای بهبود کیفیت پوست می‌پردازد. هدف اصلی این اقدامات بهبود نتایج جراحی است. به طور کلی، نباید اهمیت و تأثیر پوست بر روی ایجاد تغییرات در چارچوب استخوانی و غضروفی، و همچنین نتیجه نهایی جراحی را نادیده گرفت.

مراحل عمل جراحی بینی استخوانی

در عمل بینی استخوانی ، جراح اندازه و شکل بینی را تغییر می دهد. به دلیل پیچیدگی کمتر جراحی در این نوع بینی، اغلب نتایج بهتری مورد انتظار است. پوست نازک تر و بافت غضروفی قوی تر در این نوع بینی، مزیتی به شمار می آید که به دارندگان بینی استخوانی نوید می دهد که صاحب بینی زیبایی خواهند شد.

طی جراحی بینی استخوانی ، بخش هایی از استخوان و غضروف برداشته می شود و ابعاد سوراخ های بینی نیز متناسب با بقیه اجرای صورت، تنظیم می گردد. تجربه و مهارت جراح در تشخیص میزان بافتی که باید برداشته شود یا حتی نیاز به تقویت بافت، حرف اول را در خلق یک نتیجه دوست داشتنی می زند.

عمل بینی استخوانی اغلب تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. تکنیک های متعددی برای شکل دادن به استخوان و غضروف در حین عمل جراحی وجود دارد. بعد از اجرای مناسب ترین تکنیک و دستیابی به شکل و سایز مورد نظر، برش ها بخیه زده می شوند و بینی گچ گرفته می شود.

ضربات وارد شده به بینی در حین اجرای تکنیک ها، پیامد ورم و کبودی را به همراه دارد که در طول دوره بهبود، به مرور فروکش کرده و از بین می رود. بعد از اتمام کار، بیمار به اتاق ریکاوری انتقال داده می شود تا پس از بازیابی کامل هوش، مرکز درمان را به مقصد منزل ترک کند.

طی جراحی کردن بینی استخوانی، چه مشکلاتی برطرف می‌شود؟

یکی از ایرادات بارز بینی‌های استخوانی، برآمدگی استخوان در ناحیه پل بینی است که اصطلاحاً به آن قوز بینی گفته می‌شود. شمار زیادی از افرادی که برای جراحی بینی استخوانی اقدام می‌کنند، هدف اولشان برداشته‌شدن همین قوز بینی است.

یکی دیگر از اشکالاتی که در بینی‌های استخوانی نمایان‌تر است، کج بودن سپتوم بینی است. در صورتی که انحراف سپتوم شدید باشد، می‌تواند در عمل تنفس تا حدودی اختلال ایجاد کند. در صورت وجود چنین مشکلی، جراح طی عمل علاوه بر حل مشکلات ظاهری، به درمان این مورد هم می‌پردازد.

تکنیک جراحی بینی استخوانی

تکنیک باز : در این تکنیک جراح می تواند به طور کامل آناتومی اینترنال بینی را مشاهده کند. به باور بسیاری از متخصصان حوزه جراحی بینی، استفاده از این تکنیک به سه دلیل گزینه بهتری محسوب می شود:

  • • تکنیک جراحی به روش باز به جراح این امکان را می دهد تا آناتومی بینی را به طور کامل تشریح کند. پزشکی که مهارت کامل در این حوزه دارد آناتومی بینی هر بیمار خود را به دقت تشریح کرده و عدم تقارن و ناهنجاری هایی را که از بیرون بینی قابل تشخیص نمی باشد، شناسایی می کند.
  • • علاوه بر تشریح کامل آناتومی، می تواند جراحی بینی استخوانی را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهد. چنین ویژگی ارزشمندی بدون شک، نتیجه ای بهتر را به همراه خواهد داشت.
  • • پزشک می تواند با استفاده از این تکنیک، در صورت نیاز از تکنیک های پیشرفته گرافتینگ حین عمل زیبایی بینی استخوانی استفاده کرده و برای پشتیبانی از ساختار و چارچوب بینی، پیوند غضروفی را انجام دهد.

عمل جراحی بینی استخوانی با مدل طبیعی

بدون شک مهم ترین هدفی که در عمل زیبایی بینی استخوانی دنبال می کنیم دستیابی به بهترین نتیجه است که قطعاً از طریق انتخاب بهترین جراح محقق می شود. یکی از مهم ترین شاخصه ها، انتخاب پزشکی است که قدرت تلفیق علم و هنر را داشته باشد و به خوبی درک کند که چگونه می توان نتیجه ای را از جراحی بینی استخوانی خلق کرد که در عین زیبا بودن، بسیار طبیعی به نظر برسد گویی که فرد از همان بدو تولد، صاحب این بینی زیبا بوده است. جراحی بینی طبیعی برای بینی استخوانی ، ظاهری را در این اندام خلق می کند که دارای هارمونی با سایر ویژگی های صورت است و تمام اصول مربوط به جنسیت و آناتومی طبیعی در آن رعایت شده است.

هر گونه تغییر ساختاری در مدل طبیعی طی عمل دماغ استخوانی به گونه ای ایجاد می شود که یکپارچگی طبیعی بینی را حفظ کند. به واسطه اجرای این تکنیک، ساختار بینی در تمام طول عمر، پایدار باقی می ماند و تنفس از کیفیت مطلوبی برخوردار خواهد بود. طبیعی بودن، فاکتور کلیدی در یک پروسیجر جراحی موفقیت امیز است. در این فرایند، هدف خلق یک بینی اصطلاحاً پرفکت نیست که به خودی خود هیچ عیب و نقصی نداشته باشد ولی بر روی کل چهره، غیر طبیعی دیده شود بلکه هدف، خلق بینی است که بعنوان بخشی از چهره، در هارمونی کامل با سایر اجزای صورت باشد.

آیا تغییر شکل و اندازه بینی استخوانی بدون جراحی امکان پذیر است؟

رینوپلاستی بدون جراحی فرایندی است که در آن از فیلرهای پوستی اسید هیالورونیک برای شکل دهی و ایجاد تغییرات در ظاهر بینی استفاده می شود. حقیقت این است که این فیلرهای پوستی که برای شکل دهی به بینی مورد استفاده قرار می گیرند در واقع از قابلیتی برای ایجاد تغییرات اساسی در چارچوب و اناتومی بینی برخوردار نیستند و تنها می توانند ناهمواری های موجود روی سطح بینی استخوانی را برای یک دوره موقتی چند ماهه رفع کنند.

بنابراین اگر به دنبال تغییر دادن سایز بینی خود هستید یا از شکل بینی تان ناراضی هستید و قصد دارید شکل بینی تان را برای همیشه تغییر دهید، تنها راه کار عملی، سپردن بینی به دستان ماهر ، ذهن خلاق و دانش جراح می باشد که طی جراحی بینی استخوانی با کار روی بافت های غضروفی و استخوانی بینی در طول جراحی، تغییرات اساسی و ماندگار را در آن ایجاد کرده و نتیجه ای چشم نواز و دلچسب را برای بیمار خلق کند.

تفاوت عمل بینی استخوانی در داوطلبین خانم و آقا

به طور کلی اصول جراحی اولیه و تکنیک های به کار گرفته شده برای جراحی بینی استخوانی در خانم ها و اقایان تفاوت چندانی با هم ندارد و تنها تفاوتی که در عمل بینی این دو جنسیت می توان بیان نمود، متفاوت بودن اهداف زیبایی کلی و ویژگی های منحصر بفرد برای هر جنسیت است. بیشتر مردان دارای پل بینی پهن تری در مقایسه با بانوان هستند. علاوه بر آن نوک بینی در مردان در مقایسه با خانم ها، کمتر رو به بالا می باشد. در کنار همه این موارد، با توجه به اینکه پوست بینی استخوانی در خانم ها در مقایسه با آقایان نازک تر است طبیعیتاً می توان بینی شکیل تر با ویژگی های ظریف تر را در خانم ها انتظار داشت.

مدیریت درد پس از جراحی بینی استخوانی 

تجربه درد پس از جراحی در افراد مختلف متفاوت است و این موضوع کاملاً طبیعی است. میزان درد پس از عمل به عوامل متعددی متکی است، از جمله آستانه تحمل درد بیمار، محدوده جراحی، و تکنیک‌های مورد استفاده در آن. در دوره جراحی، از بیهوشی عمومی برای وارد کردن بیمار به حالت خواب کامل استفاده می‌شود، که در نتیجه آن بیمار هیچ گونه دردی را احساس نمی‌کند. پس از اتمام جراحی، پزشک داروهای مسکن را برای بیمار تجویز کرده و مواردی را به او توصیه می‌کند که اجرای آنها به بهبود و مدیریت درد کمک کند. این موارد شامل توصیه‌های مربوط به فعالیت‌های روزمره و مصرف داروهای مسکن در دوران بهبودی می‌شود.

دکتر محمد مجیدی

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

دکتر محمد مجیدی از برترین جراحان متخصص گوش و حلق و بینی می باشند که سال ها از عمر کاری خود را صرف انجام جراحی های موفقیت آمیز در شاخه ، جراحی بینی طبیعی شیک ، پروتز چانه و بلفاروپلاستی نموده و به دلیل خلق نتایجی رضایت بخش و یونیک، در میان بیماران خود از محبوبیت بالایی برخوردارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

چاپ صفحه
پرینت